Slzavá historie psaná na vodu

Po přečtení článku přiřaď k lidovým rčením jejich významy. Vyber si dvě libovolná rčení o vodě a ilustruj je tak, aby byl jasný jejich skutečný význam.

esf.jpg

Identifikátor materiálu: ICT - 3/40
Anotace: Slzavá historie psaná na vodu – žák přiřazuje ke rčením jejich významy. Dvě libovolná rčení ilustruje.
Autor: Mgr. Lubomír Šára
Jazyk: Čeština
Očekávaný výstup: Čte s porozuměním přiměřeně náročné texty potichu i nahlas. Zlepšuje dovednost tichého čtení s porozuměním.
Speciální vzdělávací potřeby - žádné –
Klíčová slova: pohádka, rčení
Druh učebního materiálu: Pracovní list s kontrolou
Druh interaktivity: Aktivita
Cílová skupina: Žák
Stupeň a typ vzdělávání: základní vzdělávání – první stupeň
Typická věková skupina: 9 let / 4. ročník
Celková velikost: 46 kB – soubor .htm
Spal jako když ho do vody hodí.
Spal jako na vodě.
Rostl jako z vody.
Byl divoký jako povodeň.
Měl řečí jako vody.
Plaval jako vodoměrka.
Honil vodu.
Kalil vodu.
Tekla mu voda do bot.
Skočil pro něj do vody.
Utopil ho na lžíci vody.
Byl milý jako voda v botách.
Utíkal jako vlny na vodě.
Ztratil se jako voda v písku.
Měl radostí oči na vodě.