Stanování

Zpaměti doplň do básně vynechané rýmy. Báseň přednes se členy týmu ostatním spolužákům. Do písanky zapiš vyprávění o tom, kde a jak se chystáš strávit prázdniny.

esf.jpg

Identifikátor materiálu: ICT - 3/20
Anotace: Stanování – žák doplní vynechané rýmy. Báseň přednese spolužákům. Vytvoří a napíše vyprávění.
Autor: Mgr. Lubomír Šára
Jazyk: Čeština
Očekávaný výstup: Seznamuje se se základními pojmy literární teorie. Přednáší vhodné literární texty zpaměti. Tvoří vlastní literární texty.
Speciální vzdělávací potřeby - žádné –
Klíčová slova: báseň, rým, verš, sloka
Druh učebního materiálu: Pracovní list s kontrolou
Druh interaktivity: Aktivita
Cílová skupina: Žák
Stupeň a typ vzdělávání: základní vzdělávání – první stupeň
Typická věková skupina: 9 let / 4. ročník
Celková velikost: 34 kB – soubor .htm
Stanování, Jiří Žáček, Čítanka pro 4. ročník, Nová škola, 2003, strana 174, ISBN 80-7289-050-6
Pomoz mi, bráško, stavět stan,
zálesák má mít vlastní střechu.
Les cvrliká a ze všech
je cítit vůně hřibů v .

Musíme najít studánku,
ať máme čerstvou vodu k .
Ohníček hasne ve
škrtej a škrtej, však on chytí!

Až noční stíny ,
neboj se ježků ani sýčka.
Spočítej hvězdy nad hlavou,
poslouchej, co ti šeptá .

Skoč do snů jako do vody,
zapomeň na to, že zem tlačí.
Cítíš, jak voní ?
Ráno tě vzbudí koncert .